Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak menedżerowie mogą wspierać ochronę konkurencji

14 kwietnia 2017 | Prawo w biznesie | Marcin Alberski

Przedsiębiorcy, którzy ponoszą szkodę w wyniku praktyk ograniczających konkurencję lub dostrzegają negatywne skutki planowanych koncentracji, mają możliwości, by zwrócić uwagę organów antymonopolowych na te kwestie. Aktywne korzystanie z tych szans jest konieczne, aby zniechęcić przedsiębiorców do stosowania niedozwolonych praktyk i zapewnić konkurencyjność szybko zmieniających się rynków.

Konkurencja rozumiana jako mechanizm regulujący zachowania rynkowe przedsiębiorców i prowadzący do maksymalnej efektywności gospodarczej jest dobrem publicznym, które może osiągnąć wiele korzyści dla społeczeństwa – niższe ceny, większą wydajność producentów, innowacyjność oraz różnorodność towarów lub usług. Stąd, praktyki ograniczające konkurencję godzą w interesy wszystkich podmiotów na rynku, przede wszystkim konsumentów, którzy nie mogą czerpać z tych korzyści.

Instytucjami wyspecjalizowanymi w ochronie konkurencji w Polsce jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10726

Wydanie: 10726

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament